Taigi, gavau naują darbelį - KJP nori turėti buvusį laivyno sąrašuose apie 1991 - 1992 (???) metus 376у projekto "Ярославец" tipo daugiatikslį katerį. Manau, kad galiu ir čia sudalyvauti. Jei ne - trinkit lauk .
1948 metais TSRS Laivybos Pramonės Ministerijos konstravimo biure buvo patvirtintas buksyrinio katerio, skirto KJL ir civilinio laivynų reikmėms, projektas, kuriam suteiktas 376 numeris ir šifras "Север»" (Šiaurė). Pagal projektą buvo numatyta galimybė statyti trijų modifikacijų laivus: buksyro, narų ir muitinės. Viena iš būtinų sąlygų, kurias iškėlė užsakovas, buvo galimybė transportuoti šiuos katerius geležinkeliu.
1953 metais Laivų Statybos gamykloje Nr. 345 (dabar Jaroslavlio laivų statybos gamykla) į vandenį buvo nuleistas pirmas 376 projekto laivas. Būtent pagal gamyklos pavadinimą projektas ir gavo pusiau oficialų vardą "Ярославец" vietoj šifro, kuris, laikui bėgant, visai pasimiršo. Iš karto pradėta stambiaserijinė gamyba. Antra stambi įmonė, gaminusi šiuos laivus, buvo Sosnovkos laivų statykla (LSG Nr. 640). 1955 - 57 suprojektuota patobulinta versija - 376у. Katerio konstrukcija pakeista, siekiant pagerinti taktines - eksploatacines savybes. Taip pat didelis dėmesys skirtas statybos technologiškumui pagerinti. Viso to rezultatas - labai geras savo laikmečiui projektas, gamintas masiniu būdu ne tik KJL, bet ir civilinių ministerijų ir žinybų reikmėms. Taip pat tiektas ir užsienio užsakovams.
"Jaroslaviečiai" buvo statomi iki pat 1992 metų pabaigos. Keli jų Tarybiniais laikais plaukiojo Klaipėdos uoste kaip narų arba usto tarnybos kateriai. Tikslus pastatytų laivų skaičius nežinomas. Devyniasdešimtųjų metų viduryje kai kurios gamyklos bankrutavo (tarp jų - ir Sosnovkos), jų archyvai sunaikinti arba yra nežinia kur. Galima tik tikrai pasakyti, kad jų skaičius didesnis už 1000 vienetų.
Techninės charakteristikos:
Vandentalpa: 30 - 46,8 t.
Ilgis: 21,00 m
Plotis: 3,98 m
Grimzlė: 1,1 - 1,27 m
Kai kurios katerio versijos galėjo būti ginkluotos (ginkluotės tvirtinimo flancus be varžtų kiaurymių turėjo visi bet kurios paskirties kateriai):
1x2 25 мм 2М-3М zenitinės patrankėlės arba 1x 2 14,5 мм 2М-7, arba 1x 1 14.5 мм kulkosvaidžiai, arba 1x 7 55 мм granatsvaidžiai МРГ-1, arba 1x 1 30 мм granatsvaidis АГС-17 «Пламя», arba jūrinis kontaktinis tralas МТ-3 arba magnetinis solenoidinis tralas СЭМТ-1 arba greitos eigos akustinis tralas БАТ-2 arba minų ieškojimo - aptikimo įtaisas ИТ-1.
Varikliai: 1x 150 a. g. dyzelis 3Д6С
Greitis - 10 - 10,6 mazgo
Plaukimo nuotolis: 390 - 860 миль (8,4 mazgo greičiu) jūrmylių
Ekipažas: 5 - 10 žmonių (priklausomai nuo paskirties).
Lietuviškojo nuotraukos:
Brėžiniai (ne visi):
Pirmosios detalės: kilis ir nulinis španhautas (1 mm aviacinė fanera):
Tai tiek