Taigi, pradedu naują projektuką - dabar darysiu mažiausią iš dabar turimų Lietuvos KJP laivų - uosto katerį "H - 22". Tai - uosto buksyras - ledlaužis, kurių seriją 1953 - 74 Švedijos KJP užsakymu pastatė Sundsvalyje įsikūrusi laivų statykla "A. B. Mohogs Mek. Verkstad". Jie tarnavo Švedijos karo laivyne gana netrumpai. Keletas dar ir dabar plaukioja, bet baiginėja savo amželį. Vieną iš šių MB. 111 projekto "Atlas 350" tipo vilkiką Švedijos KJP 2000 metais perdavė Lietuvai. Šis egzempliorius pastatytas 1955 metais. Lietuvos KJP jam priskiriamas borto numeris "H - 22" ir įtraukiamas į Pagalbinių laivų divizioną. Šio divizuiono užduotys - paieškos ir gelbėjimo bei taršos likvidavimo jūroje darbai, uosto akvatorijos kontrolė, priešdiversinė karo uosto krantinės apsauga, kovinių laivų šaudybų aprūpinimas, laivų tempimas bei kitų specialiųjų užduočių vykdymas.
Laivo techninės charakteristikos:Borto numeris: H22
Įgula: 3
Ilgis: 14650 mm
Didžiausias plotis: 4500 mm
Borto aukštis: 2550 mm
Grimzlė vidutinė: 2300 mm
Vandentalpa: 40 t.
Maksimalus greitis: 8 mazgai.
Ką turiu, pradėdamas šį modelį? Apie 190 jo nuotraukų, kurių 6 iš doko - labai padėjo atstatant teorinį brėžinį. Nors jam panaudotas tipinis buksyro su ledo klase teorinis brėžinys su nedideliais pataisymais galinėje korpuso dalyje. Čia pagal nuotraukas matėsi, kad korpuso povandeninė dalis skiriasi nuo tipinio tokios paskirties laivų korpuso.
Techninės charakteristikos paimtos iš šio formuliaro:
Bet reikėtų su rulete rankose permatuoti, nes pagal šį formuliarą "Lokys" yra tik 15 m ilgio. Kai dariau modelį ir buvau nuvažiavęs pasifotografuoti jo, tai pasiėmiau ir ruletę. O ji parodė, kad "Lokys" yra net 3 m ilgesnis, negu nurodyta šiame formuliare. Matyt, KJP kažkokią ne tokią liniuotę naudojo, kai jį matavo.
O iš brėžinių gauta tik tiek:
Teorinio brėžinio nebuvo. Detalių parodyta minimumas - tik stambiausios. Bus vargelio, kol viską pagal nuotraukas "sužvejosiu". Jau aptikau ir keletą pakeitimų nuo pirminio projekto: liukas ant mašinų skyriaus kapo buvo vienas, dabar yra du, demontuotas prieš metus keliamasis kranas, trukdęs laivų prišvartavimo prie krantinės operacijoms. Tiesa, modelis bus su šiuo kranu, kurio nuotraukų taip pat "prisipliauškinau" nemažai. Bet artimiausiu metu darbo čia nelabai matysis - vyks brėžinių paruošimas.
Tai tiek