"Frogman" rašo:
jūs nepaminėjote kokios pajėgos buvo mestos prieš šį junginį, aš atsakysiu už jus apie 500 laivų ir katerių ir iki 1000 lėktuvų
Nemanau, kad karo pabaigoje dėl kažkokių 324 laiviūkščių, kurie, be to, buvo statomi beveik per 7 mėnesių laikotarpį ir sėkmingai naikinami ne tik britų, bet ir savų, būtų metamos tokios pajėgos. O ir tos spec. pajėgos (K junginys) 1944 pabaigoje jau buvo nebe tas, koks buvo tada, kai įkurtas. Iki to laikotarpio visi elitiniai daliniai jjau buvo demoralizuoti, žuvusius patyrusius karius "sėkmingai' pakeitė nauji, prasčiau apmokyti, o link 1945 vasario - jau ir "hitlerjungendo" šauktiniai.
Ko verta buvo ši ginklo rūšis, Jūs pats gana puikiai atsakėte:
tai pačio povandeninio laivo dideli techniniai trūkumai, kurie irgi įtakojo operacijų nesėkmingą baigti. Tarkim povandeninis laivas Nr. 90 buvo paimtas britu todėl, kad ši laivą vairavęs žmogus mirė nuo užteršto oro
Tai dar kartą įrodo, kad tai buvo viena iš Fiurerio "briedovų" "stebuklingo ginklo" idėjų, kurias Vokietijos konstruktoriai "labai sėkmingai" stūmė į gyvenimą. Net savo karių gyvybių kaina. Nežinau, ką šie laiveliai veikė tarp operacijų ir ką veikė jų ekipažai. Tačiau manau, kad 324 padalijus iš 7 mėnesių (kiek jie buvo statomi), gaunasi nelabai didelis laivų skaičius mėnesiui - apie 45. O kadangi jie gana sėkmingai buvo skandinami arba patys ėjo iš rikiuotės, tai tarp operacijų laivai buvo remontuojami, tvarkomi, keliami iš dugno. O ekipažai renkami ir paskubomis mokomi mirti už Trečiąjį Reichą. Ir nėra čia jokio didvyriškumo.
vokiečiai amfibijinių diversinių operacijų patirtį perėmė iš italų,
Ale laivelis tai ne itališkos kilmės.
Конструктор, обер-лейтенант Генрих Бартельс (Heinrich Bartels) начал работу над проектом в первых числах февраля 1944 года по заказу верфи «Entwurf Flenderwerke» в Любеке. Приступая к проектированию, он использовал в качестве примера британскую сверхмалую лодку типа «Welman». Две такие лодки попали в руки немцев в сентябре 1943 года, после неудачной атаки порта Берген. В январе 1944 года их доставили в Германию. Уже к 23 февраля Бартельс подготовил всю рабочую документацию, а к 15 марта был построен первый опытный образец «Бобра», получивший обозначение «Adam». 29 марта его продемонстрировали гросс-адмиралу Карлу Дёницу.
O "Welman" ų buvo pastatyta tik apie 100 per 1943 - 44 metus. Ir šie taip pat buvo ne iš sėkmingiausių. Realiose kovinėse sąlygose panaudoti tik kartą. Ir tai be jokio rezultato. Tiesa, bandymų, vežiojimų laivais ir kitokiomis priemonėmis, plaukiojimų buvo, bet... Britai anksčiau suprato tai, kiek šis ginklas "perspektyvus".
Būtų įdomu sužinoti, iš kur paimtos žinios apie prieš šiuos laivelius panaudotą britų laivų ir lėktuvų skaičių. Labai jau jis nerealus atrodo. Jei paimsime vieną iš didžiausių sąjungininkų operacijų "Overlord" - ą, tai ir ten ne ką įspūdingesni skaičiai rodomi:
Laivynas - apie 7000 vienetų, iš kurių 4000 desantinių baržų, 1600 -transportiniai laivai ir tik 1200 kovinių laivų, tarp kurių apie 900 sudarė įvairiausių tipų kateriai. Tiesa, lėktuvų čia buvo mesta tikrai nemažai: apie 16800. Jų tarpe 11000 bombonešių ir naikintuvų, 2300 transportinių lėktuvų ir 3500 desantinių sklandytuvų. Bet ir operacijos svarba buvo visai kita. Prieš šias pajėgas stovėjo ne 324 laiviūkščiai. Tiesa, vokiečiams lėktuvų jau buvo likę ne kas - Vakarų fronte apie 500 naikintuvų, laivynas kaip ir uždarytas savo bazėse, apgadintas arba sunaikintas. Tačiau ką reiškė masyvi pakrančių artilerija ir įtvirtinimai. Beje, "Overlordas" prasidėjo 1944 birželio 6. O "Biber" - iai gaminti pradėti 1944 gegužę ir baigta gamyba 1944 lapkritį. Tai kad iki rugpjūčio, kai šie laiveliai panaudoti koviniais tikslais pirmą kartą, vokietukų situacija jau tikrai nebuvo tokia, kokia buvo "K junginio" sukūrimo metu. O ką bekalbėti apie 1944 pabaigą ir 1945 metus. Ir kartu ši 'jėga" - visi 324 nebuvo panaudota nė karto. Net teorinės galimybės tokios nebuvo. Kai nuo konvejerio nuėjo paskutiniai, pirmieji jau seniai buvo sunaikinti.
Tiek trumpai