Sveiki, Mano vardas Algirdas, esu šio forumo ir apskritai modelizmo naujokas Apie šį klubą sužinojau forumiečio PzKpfw72 dėka. Ačiū jam už kvietimą Jau nuo vaikystės turėjau potraukį ką nors vis konstruoti, tad kūrybinis darbas man nėra svetimas. Taigi esmė yra tokia, esu žmogus stipriai besidomintis autosportu, tiksliau formule 1 (beveik maniakas ). Žodžiu domina viskas, kas susiję su šiuo sportu- straipsniai, vaizdo medžiaga, PC žaidimai ir panašiai. Todėl kai pradėjau domėtis modeliavimu, viena pirmųjų minčių buvo susikurti asmeninę nors ir popierinių bolidų kolekciją. Lyg tyčia aptikau internete brėžinius ir išklotines su įvairių komandų bolidų modeliais (laikotarpis nuo 1964 m. iki 2012 m sezono). Žinoma, nepraleidau galimybės visa tai turėti savo kompe, ir štai jau po truputį yra lipdomas pirmasis egzempliorius - 1964 m. pasaulio čempiono J. Surtees'o vairuotas Ferrari 158. Galutinis vaizdas turėtų būti panašus į tai
Žinoma, kaip pirmas darbas, jis bus tikrai toli nuo tobulybės, yra nepataikymų , bet klaidos yra analizuojamos ir būsimuosiuose darbuose, tikiuosi pavyks jų nepakartoti. Taigi supažindinsiu su tuo kas daroma ir jau yra padaryta (tam galiu skirti tik keletą valandų kas vakarą). Pradėjau nuo korpuso, susiklijavau nosį:
Čia gavosi pirmas liapsusas, paskubėjau ir nesugaudžiau detalių centrų plikau kaip yra, kad darant sekančius modelius, ši vieta būtų kaip priminimas, nekartoti tokios klaidos
Toliau:
Sekantį vakarą buvo sulipdytas piloto kokpitas:
Čia yra ir ne popierinių dalių, pvz. vairo kolonęlei panaudojau nedidelį vinuką, o virš kolonėlės esančiam lankui "paaukojau" taip vadinamo "žiogelio" gabaliuką
Po to visą tai įvilkau į dar vieną kėbulo dalį:
"Prijungiau" priekį:
Kėbulas iš esmės tapo baigtas, bet kaip ir minėjau, broko neišvengiau, nuotraukose tas matosi. Žinoma buvo galimybė nosį padaryt iš naujo, bet nusprendžiau spausdintuvo rašalą pataupyt sekantiems modeliams
Taigi, dabar perėjau prie važiuoklės darbų, laukia daug atskirų detalių klijavimo bei rinkimo į mazgus, o kur dar variklio detalių miškas
Taigi:
Pirmosios važiuoklės detalės :
Foto kokybė telefoninė, tad iš kart atsiprašau
dar po keletos vakarų sukonstruota ir į savo vietą stojo priekinė važiuoklė. Keletas foto iš darbo eigos : Pirmiausia pagaminti "ventiliuojami" stabdžių diskai:
Taip pat stabdžių kaladėlių apkabos (suportai):
Kadangi kol kas po ranka neturiu visų reikiamų modeliavimui medžiagų, tai vietomis truputį improvizuoju, ašys padarytos iš dantų krapštuko, reiks tik padažyt juodai
Toliau sekė pakabos detalių tvirtinimas prie kėbulo ir tarpusavyje:
Šiame etape gavęs patarimų iš labiau patyrusių modeliuotojų, nusprendžiau popierini "stiklą" pakeisti plastiku. Vaizdas kaip mat pagerėjo:
Toliau seka sudėtingiausias mano požiūriu etapas - variklis ir išmetimo sistema, daug detalių ir dauguma jų žiauriai smulkios, teks pasikankint
Pradėjau nuo variklio bloko:
Pridėtas reduktorius ir pavarų dėžė
Po to atėjo eilė paskirstymo velenų dangteliams, oro įsiurbimo kolektoriams, bei žvakių laidams
Suprantama, kokybė toli iki idealios, bet tik dirbant ir atsiranda įgūdžiai
Kol kas tiek, darbų eiga bus pildoma ir toliau