Formula-1 1967 BRM P83 H16 /Nemokamas modelis/ 1:24/kartonas

#

Formula-1 1967 BRM P83 H16 /Nemokamas modelis/ 1:24/kartonas

Standartinė flyervln » 2013 Bal 30 (Ant) 2:38

Sveiki, tęsdamas savo projektą pradedu darbus prie sekančio modelio. Šįkart pasirinkau 1967 m F-1 sezone dalyvavusį British racing motors (BRM) bolidą-P83 H16
Pradžiai šiek tiek istorijos
Paveikslėlis
D. Britanijos komanda BRM buvo įkurta 1945 m. Komandos savininkai buvo sau iškėlę tikslus sukurti tokį lenktyninį automobilį, kuris galėtų sudaryti rimtą konkurenciją tuo metu dominavusiems italų gamintojams "Maseratti", "Alfa Romeo", "Ferrari".
Tačiau ne viskas buvo taip paprasta, net ir tais laikais be rimto finansinio užnugario, buvo sunku tikėtis gerų rezultatų, o ir remėjus pritraukti sekėsi sunkiai. Formulė 1 čempionate BRM debiutavo 1951 metais D. Britanijos DP su Type 15 automobiliu,
Paveikslėlis
komandos istorija tęsėsi iki 1977 m. Italijos DP. Tačiau gana ilgą laiką komandai nesisekė pasiekti gerų rezultatų, pirmos laimėtos lenktynės buvo 1959 metais Olandijos DP (pilotas J. Bonier). 1954-1970m laikotarpiu oficialus komandos pavadinimas pakeistas į "Owen racing organisation" (pagrindinis remėjas, pramonininko A. Oweno įmonių grupė).

Paveikslėlis

Vėliau dar kelis kartus keitėsi rėmėjai, tad kartu keitėsi ir oficialūs pavadinimai: 1970 -1971 Yardley team BRM.

Paveikslėlis

1972-1974 Marlboro BRM

Paveikslėlis

1974-1977 Team Motul BRM.

Paveikslėlis

Iš viso dalyvavo 208-iuose etapuose, tačiau prie starto linijos stojo 197 kartus, 11 kartų nesikvalifikavo. Iškovojo 17 pergalių, o 1962 m. čempionų titulus pilotų (Graham Hill) ir konstruktorių įskaitose.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Be G. Hill'o BRM komandai atstovavo dar keletas garsių pilotų-Mike Hawtorn, John Surtees, Maurice Trintingnant, Clay Regazzoni, Pedro Rodriguez, Jackie Stewart, Jo Siffert, Niki Lauda ir kt. Viso pelnyta 537,5 taško. 7-o deš. pabaigoje, 8-o deš. pradžioje, komandos forma vėl ėmė blogėti, ko pasekoje A. Owenas atsisakė toliau remti komandą, tai buvo pabaigos pradžia, nors ir buvo pasirašinėjamos sutartys su kitais remėjais, tačiau pergalių vis mažėjo, paskutinis laimėtas etapas buvo 72' Monako DP (J.P Beltoise).

Paveikslėlis

Galų gale dėl organizacinių nesklandumų buvo nespėta sukurti ir tinkamai išbandyti 77' metų bolido, ko pasekoje visas sezonas praėjo veltui ir po Italijos DP BRM komanda buvo išformuota. Per visą dalyvavimo F-1 čempionate laikotarpį komanda, su trumpalaike išimtimi, savo boliduose naudojo savo konstrukcijos variklius, pradžioje tai buvo 1,5 l V16, kiek vėliau (1952-1956 metais) buvo naudojamas linijinis 2,5 l 4 cilindrų motoras, vėliau bendradarbiauta su "Lotus" ir pereita prie Coventry-Climax motorų, jų dėka ir buvo iškovota pirma pergalė, bei vieninteliai čempionų titulai. Vėliau keičiantis techniniam reglamentui buvo naudojami 1,9l ir 2,1 l V8 savos konstrukcijos varikliai. 1966 metais buvo galima naudoti 3,0 l atmosferinius arba 1,5 l turbininius motorus. BRM inžinieriai pasuko eksperimentų keliu ir sukūrė netradicinį V tipo, bet į vieną bloką horizontaliai sujungė du 8-ių cil. (flat type) variklius su bendru alkūniniu velenu.

Paveikslėlis

https://www.youtube.com/watch?v=xFl5wXpAMSA

Variklis gavosi sunkus, su aukštu svorio centru ir kas blogiausia itin nepatikimas, bolidai 66'-67' sezonais dėl variklių gedo beveik kiekvienose lenktynėse, todėl 1968 metų sezonui buvo sukurtas naujas- 3,0 l V12 motoras.
Mano dėmesį patraukė 67' sezono J. Stewart'o D. Britanijos etape vairuotas BRM "nevykėlis" P83 su H16 varikliu. Šiaip pats bolidas nėra kažkuo išskirtinis, tačiau jo variklis atrodo įspūdingai, tai ir pastūmėjo mane imtis šio modelio. Konstrukciškai jis beveik toks pats kaip ir prieš tai mano darytas Ferrari 158, tiesa čia ant kėbulo yra šiek tiek daugiau detalių. Kol kas padaryta nosis. naudoju kiek kitokį popierių, kurį po išklotinių spausdinimo užpurškiau lako sluoksniu, kad nesigadintų rašalas.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Taigi, kol kas tiek :)
Neklysta tik tas, kas nieko nedaro...

Projektas: kartoninė F-1 kolekcija
(67' BRM P83 H16, baigtas)
(90' FERRARI 641, baigtas)
(71' BRABHAM BT 34, baigtas)
(70' LOTUS 72, baigtas)
(06' BMW-SAUBER F1.06, baigtas)
Vartotojo avataras
flyervln
Naujokas
 
Pranešimai: 108
Užsiregistravo: 2013 Kov 30 (Šeš) 12:13

Re: Formula-1 1967 BRM P83 H16 /Nemokamas modelis/ 1:24/kart

Standartinė Tamosis » 2013 Bal 30 (Ant) 18:15

Sveikas,

aš tavo vietoj, atsispausdinčiau šią dalį dar kartą ir pabandyčiau suklijuoti geriau. Siūlau neskubėti formuojant popierių ir išmesti lauk tą aparatą, kurį pasidarei popieriaus formavimui :) no offence, bet žirklėmis ir apvaliu pieštuku suformuotum popierių geriau, negu pas tave yra dabar, svarbu neskubėti.

Jeigu popierius kietokas ir lūžinėja, siūlau prieš formuojant, iš blogos pusės ištepti BCG klijais, šiek tiek palaukti kol jie beveik išdžius - popierius tada būna jau neblogai suminkštėjęs - ir tada jau formuoti.

Geriau mažiau modelių, bet geresnių.

Sėkmės.
Vartotojo avataras
Tamosis
Modeliuok.LT klubo narys
 
Pranešimai: 1374
Užsiregistravo: 2009 Bal 22 (Tre) 19:16
Miestas: Vilnius

Re: Formula-1 1967 BRM P83 H16 /Nemokamas modelis/ 1:24/kart

Standartinė flyervln » 2013 Bal 30 (Ant) 21:28

Sveikas,
kas liečia tą mano lenkimo agregatą, tai jis čia ne prie ko, detales lenkia tvarkingai, čia kalti mano negrabūs pirštai, kurie klijuojant detales ant formerių, sugeba sulamdyti detales, kitas dalykas, kad karkasas susideda tik iš vertikalių formerių, horizontalių nėra duota išklotinėje, ko pasekoje popierius neturi atramos tarpuose ir pradeda lamdytis. Bet pati didžiausia bėda, kad negaliu visko spausdintis ant normalaus kartono, printeris atsisako priimti net ir maždaug 0,4 mm storio kartoną, tad tenka žaisti su paprastu popieriumi, konkrečiau braižybiniu. Vienas modeliuotojas buvo davęs patarimą pradžioj suformuoti detales, o prie detalių, šlifuojant briaunas, derinti formerius, bet abejoju, kad man tai pavyktų
Neklysta tik tas, kas nieko nedaro...

Projektas: kartoninė F-1 kolekcija
(67' BRM P83 H16, baigtas)
(90' FERRARI 641, baigtas)
(71' BRABHAM BT 34, baigtas)
(70' LOTUS 72, baigtas)
(06' BMW-SAUBER F1.06, baigtas)
Vartotojo avataras
flyervln
Naujokas
 
Pranešimai: 108
Užsiregistravo: 2013 Kov 30 (Šeš) 12:13

Re: Formula-1 1967 BRM P83 H16 /Nemokamas modelis/ 1:24/kart

Standartinė flyervln » 2013 Geg 05 (Sek) 22:51

Sveiki,
taigi pateikiu šiek tiek darbų eigos prie naujojo savo modelio. Surinkau vairą ir kokpitą, beje buvo linksmas momentas, liudijantis, kad ši mašina buvo linkusi dažnai gesti, tai- prie vairo įdedamas veržliaraktis :lol:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Kokpito dalių šįkart nedaug ir jos nesudėtingos, tad viskas greitai susidėjo į savo vietas:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Visa tai įvilkau į kėbulą:

Paveikslėlis

Prijungiau nosį:

Paveikslėlis

Žinau, bus daug kritikos, bet čia pradėjo man kirbėti įkyri mintis imtis eksperimento-pabandyti paglaistyt sujungimus ir juos po to padažyt teptuku. Kitas momentas buvo su langu, berinkdamas info apie šį modelį, viename forume aptikau lygiai tą pati modeliuką, kuriame niekas nepakeista, t.y. langas irgi popierinis, tai visai neblogas vaizdas. Na aš bandžiau sukonstruot plastikinį stiklą, tai rezultatas visgi gavosi ne koks, bet buvo jau per vėlu, kadangi popierinis stiklas jau buvo sugadintas, nes reikėjo "skolintis" keletą elementų tam plastikiniui variantui. Tad kol kas darbai sustojo tie šia vieta.

Paveikslėlis

Žinoma neilgam :)
Neklysta tik tas, kas nieko nedaro...

Projektas: kartoninė F-1 kolekcija
(67' BRM P83 H16, baigtas)
(90' FERRARI 641, baigtas)
(71' BRABHAM BT 34, baigtas)
(70' LOTUS 72, baigtas)
(06' BMW-SAUBER F1.06, baigtas)
Vartotojo avataras
flyervln
Naujokas
 
Pranešimai: 108
Užsiregistravo: 2013 Kov 30 (Šeš) 12:13

Re: Formula-1 1967 BRM P83 H16 /Nemokamas modelis/ 1:24/kart

Standartinė flyervln » 2013 Geg 20 (Pir) 1:50

Sveiki,
taigi, atšilo orai ir darbas su modeliu truputį "pakibo", bet vis bandau vakarais kažką sulipdyti, tad pasistūmėjimas šioks toks procese yra. Suklijuota priekinė pakaba su stabdžiais

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Vėliau ėmiausi variklio konstravimo, pradėta žinoma nuo, šiuo atveju, blokų

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis
Kol kas darbas stabtelėjo ties diferencialu, bei paskirstymo velenėlių skriemuliais

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Greitu laiku su varikliu turėčiau susidoroti, kadangi palyginus su prieš tai daryta formule, čia projektuotojai pateikė gana supaprastintą variklio modelį, tad ir detalių truputi mažiau. Kol kas tiek
Neklysta tik tas, kas nieko nedaro...

Projektas: kartoninė F-1 kolekcija
(67' BRM P83 H16, baigtas)
(90' FERRARI 641, baigtas)
(71' BRABHAM BT 34, baigtas)
(70' LOTUS 72, baigtas)
(06' BMW-SAUBER F1.06, baigtas)
Vartotojo avataras
flyervln
Naujokas
 
Pranešimai: 108
Užsiregistravo: 2013 Kov 30 (Šeš) 12:13

Re: Formula-1 1967 BRM P83 H16 /Nemokamas modelis/ 1:24/kart

Standartinė flyervln » 2013 Bir 25 (Ant) 1:19

Ką gi po retkarčiais pasiseka pavogti savo laiko modelių naudai ir po truputį vis kažką palipdau :D taigi vis dar krapštausi prie motoro:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Taip pat dar spėjau padaryt ir galinės važiuoklės dalis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Kadangi išpuolė ilgesnis savaitgalis, tai dar sulipdžiau duslintuvus, bei pagaliau sujungiau varikli su kėbulu:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Beliko susiklijuoti ratus ir dar keletą smulkmenų uždėti ant kėbulo ir antroji mano formulytė bus kaip ir baigta :)
Neklysta tik tas, kas nieko nedaro...

Projektas: kartoninė F-1 kolekcija
(67' BRM P83 H16, baigtas)
(90' FERRARI 641, baigtas)
(71' BRABHAM BT 34, baigtas)
(70' LOTUS 72, baigtas)
(06' BMW-SAUBER F1.06, baigtas)
Vartotojo avataras
flyervln
Naujokas
 
Pranešimai: 108
Užsiregistravo: 2013 Kov 30 (Šeš) 12:13

Re: Formula-1 1967 BRM P83 H16 /Nemokamas modelis/ 1:24/kart

Standartinė flyervln » 2013 Rgp 27 (Ant) 0:22

Sveiki, nors jau senokai nebesireiškiau, bet darbo su modeliais nemečiau :) Vasarą kažkaip tinginys buvo užpuolęs, tad dabar šiaip taip susiėmiau ir padariau likusias detales savo formulei. Buvo likę pagaminti ratus, oro padavimo į variklį vamzdžius, bei veidrodėliai, viskas stojo į savo vietas ir modeliukas įgavo galutinį vaizdą:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Žinau, kad bus "kalančių" mane prie sienos su kritika dėl atlikimo kokybės, bet yra kaip yra, stengiausi kaip galėjau :roll:
Kolekcija bus pildoma ir toliau, jau išsirinkau sekantį modelį, kitokio dizaino ir jau šiek tiek vėlesnio laikotarpio. Beliko tik palaukt, kada ateis įkvėpimas imtis darbo :lol:
Neklysta tik tas, kas nieko nedaro...

Projektas: kartoninė F-1 kolekcija
(67' BRM P83 H16, baigtas)
(90' FERRARI 641, baigtas)
(71' BRABHAM BT 34, baigtas)
(70' LOTUS 72, baigtas)
(06' BMW-SAUBER F1.06, baigtas)
Vartotojo avataras
flyervln
Naujokas
 
Pranešimai: 108
Užsiregistravo: 2013 Kov 30 (Šeš) 12:13

Re: Formula-1 1967 BRM P83 H16 /Nemokamas modelis/ 1:24/kart

Standartinė Linas » 2013 Rgp 27 (Ant) 11:27

Na, tobulintis tikrai yra kur. Svarbu, kad būtų noro. Žinoma, ir geranoriški kritikai tik į naudą.

Pagrindinės pastabos lieka tos pačios - kruopščiau ir neskubant formuoti detales, kad popierius nesusilamdytų. Taip pat reikia atkreipti didesnį dėmesį į detalių sudūrimus. Pvz. ratų šoninės detalės kai kur gerokai išsišauna už protektoriaus. Ir, žinoma, kruopščiau karpyti detales. Pvz. skaidri detalė atrodo, lyg būtų iškramtyta :lol:

Nors ir nuvalkiotas, čia labai tinka posakis "niekas negimė mokėdamas". Įgūdžiai ateis su laiku, jei nemesi šio užsiėmimo.
Vartotojo avataras
Linas
Modeliuok.LT klubo narys
 
Pranešimai: 609
Užsiregistravo: 2009 Bal 16 (Ket) 21:56
Miestas: Vilnius

Re: Formula-1 1967 BRM P83 H16 /Nemokamas modelis/ 1:24/kart

Standartinė flyervln » 2013 Rgp 27 (Ant) 19:35

Ačiū už pastebėjimus.
Na tarkim mašinos nosis susilamdė po nevykusio eksperimento su karkaso konstrukcija, buvo taisymų ir perdarymų, popierius gavo nemažai drėgmės, tai vat ateity bandysiu daryt taip, kaip yra, o ne išradinėt dviratį :D Su ratais taip pat trūko kantrybės :oops: . Beje klausimėlis, jei protektoriaus juostą prieš susukant į apskritimą, paklijuot vienu sluoksniu popieriaus ar kartono, gal tada gaminant padangą, pavyktų labiau išlaikyti apskritimo formą ir tada nebūtų tokių neatitikimų tarp protektoriaus ir padangos šonų?
Neklysta tik tas, kas nieko nedaro...

Projektas: kartoninė F-1 kolekcija
(67' BRM P83 H16, baigtas)
(90' FERRARI 641, baigtas)
(71' BRABHAM BT 34, baigtas)
(70' LOTUS 72, baigtas)
(06' BMW-SAUBER F1.06, baigtas)
Vartotojo avataras
flyervln
Naujokas
 
Pranešimai: 108
Užsiregistravo: 2013 Kov 30 (Šeš) 12:13

Re: Formula-1 1967 BRM P83 H16 /Nemokamas modelis/ 1:24/kart

Standartinė Linas » 2013 Rgp 28 (Tre) 11:20

flyervln rašė:Beje klausimėlis, jei protektoriaus juostą prieš susukant į apskritimą, paklijuot vienu sluoksniu popieriaus ar kartono, gal tada gaminant padangą, pavyktų labiau išlaikyti apskritimo formą ir tada nebūtų tokių neatitikimų tarp protektoriaus ir padangos šonų?


Du sluoksniai popieriaus tokioje detalėje gali kaip tik apsunkinti formaviną, nes, nepaisant santykinai nedidelio storio, tai vis tik du atskiri objektai. Ir jie bus linkę prasislinkti vienas kito atžvilgiu. Daug geresnis variantas yra iškirpti/išpjauti tinkamo diametro apskritimą iš pakankamai storo (pvz. 1mm) kartono. Įspraustas į jau suklijuotą protektorių, jis atliktų rato karkaso vaidmenį. Kad būtų aiškiau, galima pasiremti vieno iš "Modelik" leidinių instrukcija:
Paveikslėlis
Vartotojo avataras
Linas
Modeliuok.LT klubo narys
 
Pranešimai: 609
Užsiregistravo: 2009 Bal 16 (Ket) 21:56
Miestas: Vilnius

Kitas

Grįžti į Sportiniai automobiliai / Sport Vehicles / Спортивные автомобили

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 2 svečių

cron