Senas modelis, padarytas kokiais 2008 metais. Pagalvojau, kad įdėsiu ir čia.
"Putilov" iš 1980-ųjų MM.
Sukonstruotas Putilov kompanijos 1914 m. ant amerikietiško Garford sunkvežimio važiuoklės. Svėrė apie 9 t. Buvo ginkluotas 57mm arba 76.2mm kulkosvaidžiais. Max greitis 20 km/h.
Taigi. Startuojam.
Šarvuočio rėmas.
Atėjo laikas padažyt briaunas. Tam naudosiu Tomas Philips parduotuvėje įsigytą akrilinių dažų rinkinuką.
Reikia sumaišyti dažus ir atrasti reikalingą spalvą. Galima pasinaudoti kitoje dažų rinkinio pusėje esančia spalvų maišymo schema.
Taigi bandom.
Gautą spalva tepu ant kartono ir lyginu su modelio detaliu spalva.
Eksperimentuoju toliau, nes gautas rezultatas dar vis netenkina
Spalvai išgauti buvo panaudotos keturios spalvos: juoda, geltona, geltona ochra ir ruda.
Briaunų dažymas.
Tai vat tokie pasiekimai.
Tolimesnis progresas.
Bokštelis.
Korpuso gamyba.
Pastorinus detales gaunamas geresnis rezultatas, nes tada jos taip neišsikraipo.
Toliau gaminu bokštelius. Šįkart su dviem kulkosvaidžiais.
Pastorinau iš vidaus, kad šarvas rimčiau atrodytų.
Kulkosvaidžiai.
Kulkosvadžius sustatau į vietas. Kukosvaidžiai galės judėti aukštyn ir žemyn bei sukinėtis į šonus.
Kulkosvaidžius nudažiau juodais akriliniais TAMIYA dažais.
Tolimesnis progresas. Klijuoju korpusą po truputį.
Rėmą papildomai sutvirtinau kartonu.
Priklijavau ir anksčiau suklijuotą bokštelį su kulkosvaidžiais.
Artėju link kniedžių
Atėjo laikas detalizuoti modelį.
Tam, kad galečiau detalizuoti modelį susiradau šio šarvuočio brėžinių ir nuotraukų. Galiu pasakyti, kad buvo kelios šio šarvuočio modifikacijos su nežymiais skirtumais.
Taigi pakeitimai.
Padariau liukų rankenas. Tarpą, kur susiduria liukai, imitavau įpjaudamas peiliukų, kad neatrodytų kaip vienas gabalas. Be to padariau vyrių imitaciją.
Vyriams imituoti priklijabau varinę vielutę, kurią su dilde šiek tiek pabrūžinau per vidurį, kad nudažius atrodytų kaip iš dviejų dalių. Dar ant liuko priklijavau popieriaus juostelę, kad po dažymo būtų matyti reljefas ir būtų aišku, jog tai vyrio dalis.
Na ir dar padariua dvi papildomas apžvalgos angas šonuose. Nors modelio brėžinyje jų nėras, tačiau kiek mačiau nuotraukose jos visur yra.
Dėl Lačplėsio (lokių plėšytojas berods ) . Susiradau tą foto Latvijos karo muziejaus puslapyje, tai galvoju jiems kokį laiškelį parašyt, kad daugiau informacijos apie skiriamuosius ženklus atsiųstų. Nes neaišku kaip šarvuočio priekis pas juos markiruotas (atsakymo negavau).
Dar pora foto iš Latvijos kariuomenės
Jeigu tikėt fotografijomis (turbūt reikia tikėt ) tai ir latvių Lačplėsio modelis ne visai tiksliai sumarkiruotas, nes trūksta vėliavos priekyje (kaip pas Kurzemnieks)
Čia pataisytos rankenėlės.
Pradėjau daryti ratus.
Padaryti juos sugalvojau kitaip negu parašyta MM instrukcijoje. Manau, kad taip išeis geriau. Tai ratą suklijavau iš kartono juostelių.
Paskui nuglaisčiau, nušveičiau, kur reikėjo dar paglaisčiau. Naudojau plastmasiniams modeliams skirtą TAMIYA glaistą. Smirda tik kaip nežinia kas
Lingės.
Toliau darau ratus.
Kad išgauti reikalingą vaizdą panaudojau varinę vielą.
Tas pats ir su vidine puse.
Kniedes padariau naudodamas klijus.
Belieka nudažyt. Bet tuo užsiimsiu prieš baigdamas visą šarvuotį.
Dariau linges. Teko jas šiek tiek pakeisti. Lingių tvirtinimą prie ašies padariau vadovaudamasis foto apie automobilių ašių tvirtinimą prie lingių. Iš esmės yra du būdai, kai ašis yra virš lingių arba po jomis. Jeigu tikėt MM brėžiniais, tai Putilovo ašis yra po lingėmis.
Pradėjau "kniedyt" šarvuotį. Kniedes vis tik darau iš klijų, nes aguonas klijuot ne man
Taip atrodo kniedės iš klijų ant rato (nebaigtas dar dažyt).
Kadangi apsisprendžiau daryt Lacplesi, tai teko perdaryti bokštelį su kulkodvaidžiais, kad kulkosvaidis iš kairės pusės persikeltų į vidurį.
Putilov "sukniedytas"
Padažiau savo šarvuotį. Spalva per žalia, teks koreguot. Matosi kaip gavosi kniedės ir vyriai.
Sveiki.
Po truputį judu link pabaigos. dar šiek tiek detalių.
Nudažytas pirmą kart. Dar reikia kai kur truputį pataisyt ir porą kartų nudažyt.
Dar kartą pakoregavau spalvą. Gal dar šiek tiek reikės pašvieisnt.
Galutinė šarvuočio spalva.
Po dažymo keliais sluoksniais spalva susivienodino. Po kokių dviejų, trijų dienų dažai turėtų būti jau gerai išdžiuvę ir bus galima pradėt piešti skiriamuosius ženklus.
Pradedu daryt skiriamuosius ženklus. Tam panaudosiu šias Latvijos šarvuočio nuotraukas.
Pirmoje nuotraukoje raudonai baltas stačiakampio formos skiriamasis ženklas. Antroje - Latvijos vėliavos.
Pirmiausia pasidariau šiokius tokius brėžinukus ir šablonus.
Tada šablono pagalba skiriamojo ženklo kontūrus perpiešiau ant šarvuočio.
Maskavimo juosta apklijavau kontūrus.
Ir pirmasis baltų dažų sluoksnis.
Laukiu kol išdžius
Toliau daromi skiriamieji ženklai.
Toliau teks daryt užrašą "Lacplesis". Čia bus sudėtingiau, bet kaip nors.
Tolimesnis ir paskutinis skiriamasis ženklas. Užrašą padariau remdamasis tomis pačiomis nuotraukomis ir darymdamas prielaidą, kad visi šarvuočiai anksčiau ar vėliau buvo sužymėti vienodai, kaip kad lietuvių Renault FT 17 "Giltinė", "Kerštas" ir t.t.
Šarvuotis eina jau į pabaigą. Tuoj ratus dėsiu. Gaila tik, kad "grandininė" pavara atrodo kaip diržinė.
Šarvuotis jau su ratais. Belieka padaryt ratų ašelių gaubtelius ir pasigaminti priekinius žibintus.
Tai dar šiek tiek link pabaigos. Ratų gaubteliai.
Žibintus nusprendžiau primityviai "išliet" iš plastmasės. Tam reikėjo išdrožt iš medžio reikiamą formą, gabalėlio plastmasės, kurią išpjoviau iš tuščio plastmasinio butelio, ir žvakės.
Plastmasę įkaitinau ant žvakės liepsnos ir, jai suminkštėjus, užtempiau ant medinės formos, suformuodamas žibintą.
Iškirpęs žibintus, į jų vidų įklijavau po apvalų kartoninį rėmelį, tai laukiu kol išdžius klijai, o tada imsiuos tolimesnės jų gamybos. Tikiuosi šią savaitę šarvuotį baigt
Dar šiek tiek apipjaustytas mano liejinys
Atsarginėm dalims pasirinkti išsitraukiau seną ir sunešiotą Burago Corvette Iš jo paėmiau lempų dalį su stikliukais
Taip atrodo lempos po glaistymo
Baigtas priekinis žibintas. Belieka dažyt ir stikliukus sudėt.
Padažytos, bet dar nebaigtos.
Lempos baigtos. Pats šarvuotis irgi. Dar truputis padažymo kai kur ir fotosesija bus.