Pirmieji bandomieji ZIL-130 egzemplioriai pagaminti 1985 metais. Po Lichačiovo vardo gamyklos rekonstrukcijos , 1962 metais buvo išleista pirma serijinė sunkvežimių partija. O masinė gamyba pradėta 1964 metais. Tai buvo labai šiuolaikiškas to meto automobilis. Nuo savo pirmtako skyrėsi didesne keliamąją galia, V8 varikliu, "amerikoniška" išvaizda (platus kapotas, suapvalinti sparnai) Taip pat gana patogiomis sąlygomis vairuotojui (erdvi kabina su panoraminiu priekiniu stiklu).
Iki 1994 metų Maskvoje jų buvo surinkta beveik 4 milijonai
o 1995 gamyba buvo perkelta į Uralo automobilių gamyklą.
Na o 130-tą dar ir dabar sutiksi visoje buvusioje Tarybų sąjungoje. Kokiu tik jam modifikacijų rusų inžinieriai neprigalvojo.
Kranai, savivarčiai, spec. tarnybų automobiliai ir begalės kitokios paskirties
Pagrindiniai techniniai duomenys:Ilgis: 6675 mm,
Plotis: 2500 mm,
Aukštis: 2400 mm,
Ratų bazė: 3800 mm,
Masė: leidžiama maksimali 9600 kg,
Variklio tipas: karbiuratorinis,
Variklio tūris: 5.9 l,
Variklio galingumas: 150 AG 110 kW,
Vidutinės kuro sąnaudos: 29 l,
Transmisija: 5 + 1,
Maks. greitis: 90 km/h,
Spec. agregatasMarkė: gaisrinis siurblys PN-40U,
Našumas: žemo slėgio - 40 l/s (esant 10 bar),
Cisternos talpa: 2,35 m
3 vandens, 0,16 m
3 putokšlio.