Žiema. Laiko yra daugiau, tad ir modelizmui truputį lieka.
Šį modeliuką dariau tėvui, kadangi jis tarnavo Baltarusijoje priešlėktuvinėje gynyboje šalia tiksliai tokių lėktuvų. Tėvas sakė, kad dalinyje šį lėktuvą pavadino vamzdžiu žibalui deginti.
Modelis be didesnių klaidų, trūksta surinkimo schemų. Taip pat pasigedau raketų dalių.Galvojau, kad netyčia išmečiau, bet suradęs internete skanus, supratau, kad jų iš viso nebuvo.
Prieš tris metus diskutavau su Michalu ir Darijušu Grabowskiais dėl jų leidinių kartono plonumo. Man, naudojančiam PVA klijus, kratonas per plonas. Bet koks stipresnis prisilietimas prie paviršiaus, po kuriuo yra karkaso detalė su užteptais klijais, palieka žymes. Su šiuo modeliu taip ir atsitiko, tai matosi ant kairiojo sparno. Grabowskiai klijuoja butaprenu, jiems dėl praspaudimų bėdų nekyla. Todėl jie mano, kad modelių kartono toris geras.
Truputį istorijos.
Šis lėktuvas yra žymus tuo, kad bandė perimti Gary Powerso U-2 žvalgybinį lėktuvą 1960 metais. Tiesiog sutapo, kad naują SU-9 iš gamyklos pervarinėjo į dislokacijos vietą, kai virš SSSR pasirodė Powerso U-2. SU-9 lakūnui buvo įsakyta taranuoti JAV žvalgą – lėktuvas skrido be ginkluotės. Dėl netikslaus valdymo nuo žemės SU-9 prašoko pro U-2. Kaip veliau pasakojo tarybinis lakūnas, nebuvo net vizualinio kontakto. Pakartoti bandymo nebuvo galimybės dėl kuro trūkumo, kadangi U-2 skridimo aukštį SU lėktuvas galėjo pasiekti tik su pilnu forsažu.
Vėliau į orą buvo pakelti du MIG-19. Pradėta leisti S-75 raketas (iš viso 7). Pasirodo, kad pati pirmoji raketa numušė amerikoną. Kita raketa pataikė į vieną iš MIGų. Kitam MIGui pavyko išsisukti nuo dviejų raketų.