Po pasisėdėjimo „Sandros“ kavinėje ir ypač po išlaistytos Auktumo kavos, kada aš bandžiau rodyti, kokio dydžio gali būti JAK-38 modelis, nusprendžiau į porą Tomo "Minsk" suklijuoti minėtą lėktuvą (kad nebūtų veltui išpilta kava).
Auktumai, atsiprašau!
Manau, būtu gražu parodoje šalia lėktuvnešio „Minsk“ pastatyti pirmą serijinį tarybinį denio lėktuvą JAK-38, žinant kaip tampriai tarpusavyje jie yra susiję.
Štai leidinio nuotraukos.
Modelio leidėjas Fly Model. Modelis suprojektuotas rankiniu būdu. Turiu truputį literatūros apie šį lėktuvą ir abejoju, kad ant leidinio viršelio užrašytas pilnas lėktuvo pavadinimas, manau, kad prie skaičiaus 38 turi būti pridėtas indeksas M. Reikės atidžiai paskaityti ir pastudijuoti nuotraukas, tada galėsiu tvirtai pasakyti, kokia tai modifikacija.
Prieš gerus 15 metų esu daręs šį lėktuvą, neprisimenu, kad modelis turėtų didelių klaidų. Tada užkliuvo tik viena vieta: padarius išleistą važiuoklę, po sparnu netilpo nevaldomų raketų konteineris. Dar vienas trūkumas tai lėktuvo dažymas. Modelis yra mėlynas su violetiniu atspalviu, tuo tarpu rusiškoje literatūroje visur rašoma – tamsiai mėlynas (тёмно синий). Lėktuvo vertikalaus kilimo variklių nišos ir važiuoklė detalizuoti tiesiog puikiai ir suteikia modeliui tikrai gerą išvaizdą. Nors leidiniui yra pakankamai daug metų ir projektavimo mados seniai pasikeitę, modeliukas gali sudaryti konkurenciją šviežiai leistiems lėktuvams.
Įdėsiu porą įdomesnių nuotraukų:
JAK-38-to prototipas JAK-36, kuris nėjo į serijinę gamybą.
Čia pirmasis bandomasis JAK-36M (ne 38), lėktuvas kardinaliai pakeitė savo išvaizdą ir tapo beveik toks pat kaip 38-tas. Numeris buvo pakeistas, paleidus serijinę gamybą.
Čia JAK-36M išilginis pjūvis su visais valdymo agregatais.
Čia Tomo „Minsk“ su „Kiev“ prie Libijos krantų.
Kol neperskaičiau visos Авиаколлекция knygutės apie JAK-38, daugiau nemeluosiu.