Įmetu sutrumpintą gamybos procesą bombonešio Ju-87 D-3, vadinama Stuka. Štai viršelis:
Modelis susideda apytiksliai iš 331 detalių. Nors viršelyje yra sudėtingumo laispnis 2 iš 3, tai yra - vidutinis, bet pats modelis yra pakankamai sudėtingas. Visų pirma - gaubtas susideda iš 5-ių ir labai plonų detalių. Tai yra viena sunkesnių lėktuvo gamybos dalis. Toliau, labai detalizuota kabina. Skaičiau internete apie patį modelį, kad blogai suprojektuotas, ir jeigu klijuot taip, kaip aprašyta instrukcijoje, modelis tiesiog nesilaikys - labai blogai apgalvotas vidinio karkaso sprendimas ir kitos problemos. Modeliui turiu nuprikęs gaubtą iš GPM (kuris nelabai tinka) ir medinius ratus.
Tai va, patį modelį pasirinkau dėl to, kad labai jau man patinka tas žieminis kamufliažas.
Štai pirmos nuotraukos iš gamybos proceso:
Nepatiko man popierius iš GPM'o. Toks jausmas, kad tai pigiausias kartonas ir labai jau lengvai galima jį apgadinti. Bet tai tik jausmas. Toliau faktai: problemų didesnių su kabina nebuvo, bet šaulio fotelis yra 1,5 karto per didelis. Jeigu pasižiūrėti nuotraukas ar brėžinius, matosi didelis skirtumas. Iš savęs pridėjau kelias vėlas, kurios gerai matosi nuotraukose.
Briaunas dažau akvareliniais dažais ir akvarėliniais pieštukais - mano manymu jie geriausiai tinka retušavimui ir lengviausia yra su jais pataikyti į spalvą. Klijuoju pagrindę su klijais Moment Kraftkleber (kurie dabar labai pabrango - prieš keletą mėnesių 120ml tubelė kainavo apie 3 LT, šiandien jau apie 9 LT) ir kartais naudoju Super moment. Kartas nuo karto eksperimentuoju su BCG ir poliuretaniniais klijais. Bet apie tai gal kitą kartą.
Einame į priekį. Apklijuota kabina ir pradėta priekinė lėktuvo dalis.
Kokias 4 valandas bandžiau apklijuoti vien tik kabiną, labai sudėtingai suprojektuota. O gal aš nemoku klijuot? Tiesa yra tikriausiai kažkur vidury. Norėjau kuo švariau, bet reikėjo plėšti jau suklijuotas detales keletą kartų ir bandyti kitaip. Buvo momentas, kad norėjau jau šį modelį išmesti, bet kol kas dramatiškumo nėra. Pažiūrėsim kas bus toliau.
Tragedija. Trūksta piešinių, trūksta normalios instrukcijos , labiausiai šiam modeliui trūksta stabilumo, nes jis taip suprojektuotas, kad labai lengvai galima jį apgadinti.
Priklijuota uodega:
Mano klaidos - skylė iš viršaus.
Iškarpytos labai plonos kabinos gaubto detalės:
Ir modelis iš viršaus:
Kitas etapas, gaubtas. Bijojau prie jo prisėst, nes anksčiau dar neteko klijuoti tokio sudėtingo ir iš tiek dalių susidedančio gaubto. Nuspręndžiau daryti visiškai uždarą kabiną.
Modelis suprojektuotas visiškai be "dušės", tiesą sakant ir klijuoti jį nėra malonu, nes visur problemos ir dažnai krenta negražūs žodžiai . Uodega padaryta taip, kad neįmanoma jos padaryti gražiai klausant instrukcijos ir žiūrint į piešinius.
Labai mažos detalės buvo nulakuostos matiniu laku iš dviejų pusių, tam kad popierius nenusinešiotų ir neplyštų karpant. Smulkias gaubto detales pjausčiau su skalpeliu AK-3.
Suklijuotas gaubtas.
Gaubtas pirktinis, tačiau jis nevisiškai tinka. T.y. buvo panaudota pirktina gaubto priekinė dalis, o likusias pasidariau pats iš aplankalo. Dėl gaubto klijavimo - nulakuotas iš dviejų pusių popierines dalis priklijavau ant dvipusės lipnios plėvelės. Tada jas iškarpiau ir atsargiai nuėmiau plėvelę iš "blogos" pusės. Tada priklijavau prie pačio gaubto, o po to, kai reikėjo, pataisiau su Moment Kraftkleber.
Nebuvau pakankamai atidus, nes kabinos gaubtus reikėjo suklijuoti ne lygiai, kaip aš tai padariau, o padaryti mažus laiptelius. Nes išeina taip, kad šį gaubtą būtų neįmanoma atidaryti.
Kitas etapas: sparnai:
Nuotraukose matosi viso lėktuvo lengvai kreiva forma. Nežinau kur suklydau beklijuodamas.
Kojinės ir ratai:
Ratai yra mediniai ir buvo nupirkti iš Gomix. Mokėjau už juos apie 5-7LT. Labai sutrumpino žaidimus su jais, nes beliko juos išimti iš dėžutės ir nudažyti. O rezultatas tikrai geresnis.
Modelis pastatystas ant ratų. Ratai sukantys. Apie modelio kokybę daug nerašysiu, nes viskas ir taip aišku. Jeigu ne lėktuvo įspudinga poligrafija ir ne detalizuota kabina, didelis šansas, kad modelį išmesčiau. Viskas liko kaip ir rašiau pradžioje - kiekvieną detalę reikia papildomai stabilizuoti vėlomis, superklijais ir taip toliau - kartais labai trūksta normalių piešinių arba instrukcijos.
Sparnų geometriją išėjo išlaikyti. Formeriai dėja gavosi kreivūs.
Suklijuoti oro stabdžiai ir "eleronai"
Išmetimo vamzdžiai. Klijavau juos su BCG klijų pagalba
Nulakuotos visos mažos detalės:
Čia dar padidinti išmetimo vamzdžiai:
O čia įrankiai ir lakai su koriais modelis buvo lakuotasį:
Priklijuoti "eleronai" ir orų stabdžiai.
Perdarytas horizontalus stabilizatorius, kuris iš pradžių buvo visiškai plokščias. Instrukcijoje nebuvo piešinių, iš pradžių nesupratau kaip jį suklijuoti, todėl teko pirkti dar vieną žurnalą, išleisti 22 LT ir perdaryti iš naujo
Keletas žodžių apie lakavimą. Perėmiau tas lakavimo technologijas iš lenkų - anksčiau įdėjau nuotrauką su lakais, kuriais lakuoju, dabar aprašysiu koks yra efektas.
Iš pradžių modelis byvo lakuotas tris kartus aliejiniu blizgančiu laku Gloss Cote. Reikia stengtis lakuoti labai kruopščiai ir atsargiai, kad nebūtų nutekėjimų. Pirmas jo sluoksnis įsigeria į popierių ir praktiškai jo nesimato. Po antro pradeda blizgėti, trečias priduoda dar minimalaus blizgesio. Po kiekvieno sluoksnio, reikia, kad modelis gerai išdžiūtų, pvz. per naktį. Toliau pradėjau lakuoti su akriliniu matiniu laku. Jis atrodo kaip pienas. Su juo lakuoti labai lengva ir malonu. Po pirmo sluoksnio modelis blizga, po antrojo biški mažiau - priklausomai nuo lėktuvo galima spręsti kokį blizgesį palikti. Stuka neturėtų stipriai blizgėti, todėl buvo nulakuota dar trečią kartą matiniu laku ir gavosi labai geras efektas - minimalus švelnus blizgesys. Modelis po lakavimo atrodo daug geriau ir realistiškiau. Iš pirmo žvilgsnio neatrodo kaip kartoninis. Modelis pasidarė daug tvirtesnis ir bus apsaugotas metams.
Kulkosvaidžių taikikliai, bombos "laikikliai" ir pati bomba.
Priklijuoti bombos laikikliai:
Bomba. Bombos laikikliai buvo dažyti su šitais dažais. Panašumas labai geras.
Taikiklis:
Priklijuota bomba:
Taikikliai -buvo panaudoti iš Tigro fotoėsdintų detalių rinkinio, mastelis 1:35. Stukos mastelis 1:33, taigi skirtumas nedidelis. Šiek tiek skyriasi nuo tų, kurie turėjo būti originaliame bombonešyje, bet pakankamai panašūs
Sveiki.
Iš viso Stuka buvo klijuota beveik 5 mėnesius. Mano didžiausia klaida- modelio fiuzeliažas gavosi kreivas. Kita didelė klaida - kreivai priklijuotas stabilizatorius.
Pačiam modeliui duočiau 3 iš 5 už paviršutinišką instrukciją, kai kuriuos piešinius, techninius modelio sprendimus ir kitas klaidas. Jeigu kažkas bandysite klijuoti šį modelį, galiu pasakyti, kad modelis yra labai sunkus it tikrai reikalauja daug įgudžių ir patirties.
Modelį lakuoju teptuku, nes aerografo neturiu. Kai kurie sako, kad modelis atrodo geriau po lakavimo su aerografu, bet mano manymu po teptuko lakavimas atrodo realistiškiau.
Propeileris yra užfiksuotas ir nesisuka.
Pabaigto modelio galerija:
PABAIGTA