Kaip kažkada minėjau Tomui, jų padovanotas prizas įpareigoja suklijuoti šį modelį. Tai ir pradedu jį daryti, atsilaisvinus stapeliui po "Novgorodo".
Taigi - žurnalo viršelis:
HMS Dreadnought – britų linijinis laivas, padaręs revoliuciją šio tipo karo laivyne. Tai - pirmas laivas, pastatytas pagal koncepciją "all big guns" ("visos patrankos didelės"). tarnybą šis laivas pradėjo 1906 metais ir buvo jau šeštas laivas, pavadintas šiuo vardu Royal Navy. "Dreadnought" buvo toks skirtingas nuo ankstesnių linijinių laivų, kad nuo jo pavadinimo kilo visos panašaus tipo laivų pavadinimas - drednoutai. Visi laivai, pastatyti iki jo priėmimo į tarnybą, po vėliavos pakėlimo šiame laive tapo pasenusiais ir nelabai tinkamais karui ir visiems jiems buvo suteiktas vienas bendrinis pavadinimas - ikidrednoutai. Jo tarnybos pradžia buvo pretekstas naujoms ginklavimosi varžyboms tarp pagrindinių to meto jūrinės galios milžinų: Didžiosios Britanijos ir Vokietijos, kas, galiausiai, atvedė prie I Pasaulinio karo pradžios. "Dreadnought" buvo pirmas linijinis laivas, kurio pagrindinio kalibro patrankų skaičius buvo didelis ir jos visos buvo vieno kalibro. Iki jo statyti linijiniai laivai turėdavo keletą pagrindinio kalibro patrankų ir kelioliką vos mažesnio kalibro pabuklų. Taip pat jie buvo ginkluoti ir nemažu skaičiumi vidutinio kalibro patrankų.Be to, "Dreadnought" buvo pirmas laivas, varomas garo turbinomis, kas statybos pabaigoje leido jį laikyti greičiausiu linijiniu laivu pasaulyje.
Statykla: Portsmouth Dockyard
Kilis padėtas: 1905 spalio 2
Nuleistas į vandenį: 1906 vasario 10
Royal Navy tarnybon priimtas: 1906 gruodžio 2, išbrauktas iš sąrašų 1919 metais.
Laivo likimas: supjaustytas 1923 metais.
Standartinė vandentalpa: 18 420 tonų
Pilna vandentalpa: 21 845 tonų
Ilgis: 160 m
Plotis: 25 m
Grimzlė: 8 m
Maksimalus greitis: 21 mazgas.
Plaukiojimo nuotolis: 6620 jūrmylių (12 260 km) 10 mazgų greičiu (19 km/h), 4910 jūrmylių (9090 km) 18,4 mazgų greičiu (34 km/h)
Įgula: 695–773
Variklis: 4 Parsonso garo turbinos,22 500 a. g. (17 MW) galios, 18 Babcock katilų, 4 sraigtai
Ginkluotė: 10 x 305 mm (5xII) patrankų, 27 x 76,2 mm paabuklai, 5 457 mm torpediniai aparatai.
Kaip ir rekomenduojama leidinyje, visas karkaso detales pastorinau 1 mm kartonu, dalį iškirpau ir pradėjau klijuoti viršvandeninės dalies karkasą. Kadangi iš anksto planuoju korpusą daryti su antrine apkala, tai ir pradėjau visus špantus daryti taip, kad susidarytų lentynėlės jai priklijuoti. "Mažesniosios" špantų dalys" nuo pagrindinio kontūro nutolusios per 1 mm - būsimą juodosios apkalos storį.
Beje, išskyrus jau seniai žinomą klaidą su 9 špantu (pasididinau jį kopijavimo aparatu 109 proc) kol kas nieko netiksliai suprojektuoto neaptikau.
Tai - antras iš trijų mano didelių naujų projektų, kurie turi būti baigti nuo 2013 gegužės iki 2013 gruodžio. Trečia taip pat bus greitu laiku pristatytas. Tai bus naujas modelis Lietuvos KJP muziejui.
Tai tiek