Puslapis 15

Lietuviškas garvežys "TK-14". Padidintas iki 1:25. ADW Model

StandartinėParašytas: 2018 Gru 23 (Sek) 0:09
Prunce
Viešint Golambyje, mano "Jupiter" įvertintas II vieta geležinkelio technikos modelių kategorijoje ir, be medalio ir diplomo, "atnešė" man štai tokį žurnalą:
Paveikslėlis

Iš pradžių jis manęs nesužavėjo. Bet, parvažiavus namo, ėmiau apžiūrinėti savo trofėjus, atsiverčiau pirmą lapą ir... didžiulis netikėtumas:
Paveikslėlis

Aišku, kad buvo nuspręsta iš karto jį "papjauti", tik mastelis man nepatiko. Nusprendžiau pasididinti iki 1:25, t. y. - 1,8 karto. Modelis dėl informacijos trūkumo, suprojektuotas be kabinos įrangos. Deja, tokį jį teks daryti ir padidintą, kadangi dar neteko matyti šio garvežio mašinisto kabinos vaizdų. O ir iš viso tų vaizdų ne tiek jau daug ir radęs esu. Trumpa istorija:

1932 metais Čekoslovakijos „Škoda“ gamykloje Lietuvos geležinkelių užsakymu pagaminti 4 TK serijos garvežiai greitųjų traukinių sąstatų vilkimui. Jie Lietuvoje gavo žymėjimus nuo TK-11 iki TK-14. Karo negandų metais šie garvežiai, kaipir daugumas kitų Lietuvos Geležinkelių riedmenų klajojo iš valstybės į valstybę ir buvo naudojami daugiausia karo reikmėms. Garvežys Tk-14 po Lietuvos okupacijos buvo priskirtas Rygos geležinkelių mazfgui ir bazavosi Skirotavos garvežių depe. . TSRS pirmos okupacijos laikotarpiu šie garvežiai buvo perstatyti ant platesnės (rusiškos) vėžės važiuoklių ir tokie naudoti iki Vokietijos okupacijos. Vokiečiai vėl juos perstatė ant europinės vėžės važiuoklių ir nuo 1941 liepos pabaigos pradėjo naudoti savo reikmėms. TK-14 pateko į austriją, kur neaišku kodėl markiravimas pakeistas į Pk-14. Apie jo tarnybą Austrijoje nėra žinių (ką vežiojo, kokiais maršrutais). Žinoma tik kad buvo naudojamas keleivinių traukinių vilkimui ir priskirtas Vienos – Hutteldorfo geležinkelio depui. Tuoj po karo dauguma Europos valstybių pradėjo ieškoti joms priklausiusių ir išbarstytų po visą Europą geležinkelio riedmenų. Tarp tų valstybių buvo ir Lenkija. Be to, kad ieškota savų riedmenų, dalį geležinkelio turto, kuriam neatsirado šeimininkai, buvo išdalinta kaip reparacijos. Taip mūsiškis TK-14 tarp daugybės gautų pagal reparacijas arba paliktų Lenkijos teritorijoje riedmenų atiteko Lenkijos LR. 1948 metų lapkričio 15 dieną jis savo eiga atvažiavo į Zebžydovyčių depą kaip antros reparacinės partijos dalis. Į PKP inventorių mašinos buvo įrašomos pagal specialius nurodymus. Jei tikra identifikacija buvo neįmanoma, garvežiai įrašyti į sąrašus pagal panašios serijos žymėjimą ir jiems buvo suteikiamas lenkiškas, dažniausiai klaidingas, žymėjimas. Neaišku, ar TK-14 atveju klaidingai interpretuotas jo žymėjimas (PK 14 + raidė T reiškianti „Tarybinis karo grobis“), ar tai padaryta specialiaipagal PKP žymėjimus. Todėl dažniausiai sutinkamas žymėjimas Tkp 14. Iš pradžių jo techninis stovis įvertintas kaip labai geras ir garvežys įrašytas į PKP inventoriaus sąrašą dar kartą pakeičiant žymėjimą – Okf 100-1. Bet dėl daugelio atsarginių dalių trūkumo ir įtrūkimų pagrindiniuose ratuose garvežys nukreiptas į remonto dirbtuves Vroclave ir įrašytas į Katovicų geležinkelio depo DOKP Katowice inventoriaus sąrašą. Bet dirbtuvėse net nepradėtas remontas, o 1950 metais jis išbraukiamas iš inventoriaus sąrašų ir nukreipiamas supjaustymui. Bet gerai išsilaikęs garo katilas naudotas iki pat 70-ųjų metų pradžios Vroclavo remonto depo katilinėje kol taip pat buvo supjaustytas.

Keletas instrukcijos ir lapų vaizdelių:
Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis

Keletas mano turimų PK-11 - PK-14 nuotraukų ir mažytė schema:
Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Pakeitimų reiks daryti minimaliai - vietoj lenkiškų lentelių, kurios yra suprojektuotos atskiromis detalėmis, reiks pasidaryti lietuviškas. Be to, dar reikės uždažyti porą lenkiškų užrašų. Ir startas - pirmos rėmo detalės:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek

Re: Lietuviškas garvežys "TK-14". Padidintas iki 1:25. ADW M

StandartinėParašytas: 2018 Gru 31 (Pir) 18:25
Prunce
Taigi, besibaigiant Šuns metams, gerokai pasistūmėjau su TK-14 rėmu į priekį - kol kas viskas gerai. Tik instrukcija nėra labai jau gera - trūksta informacijos apie kai kurias detales. O keliolika detalių net numerių lapuose neturi...

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek

Re: Lietuviškas garvežys "TK-14". Padidintas iki 1:25. ADW M

StandartinėParašytas: 2019 Sau 07 (Pir) 11:01
Linas
Prunce rašė:Taigi, besibaigiant Šuns metams, gerokai pasistūmėjau su TK-14 rėmu į priekį <...>


Nesiskubinkit, Pranai. Šuns metai dar gerą mėnesį truks.

Re: Lietuviškas garvežys "TK-14". Padidintas iki 1:25. ADW M

StandartinėParašytas: 2019 Sau 12 (Šeš) 23:14
Prunce
Linai, žinau aš apie tuos šuns metus, bet matai, šunybės būna mažiau blogos, negu kiaulystės. Tai joms iš anksto ruošiuosi :D

Taigi, priklijuoti priekiniai ir galiniai rėmo skydai, didžiųjų ratų tepalinės ir tvirtinimo kronšteinų pora. Gali būti, kad priekinę ir galinę rėmo detales perdažysiu, nes labai jau neryški ta oranžinė jų spalva gavosi.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek

Re: Lietuviškas garvežys "TK-14". Padidintas iki 1:25. ADW M

StandartinėParašytas: 2019 Vas 02 (Šeš) 19:35
Prunce
Taigi, dar pora kronšteinų ir įvorių atsidūrė savo vietose:

Paveikslėlis

Taip pat suklijuoti į vietas kažkokie "ragai" priekyje ir gale. Mano nuomone, tai - sniego nuskleidėjų tvirtinimo kronšteinai ar kažkas panašaus. Priekyje dar ir pora dėžių bei laipteliai padaryti:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Priekyje taip pat priklijuota vaikščiojimo platforma, kurios viršų apklijavau lazeriu graviruotu rifliuotu popieriumi iš "Answer" asortimento bei nudažiau jį juodai. Dar kartą reikės dažyti:

Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek

Re: Lietuviškas garvežys "TK-14". Padidintas iki 1:25. ADW M

StandartinėParašytas: 2019 Kov 03 (Sek) 13:34
Prunce
Taigi, garvežio rėmas toliau "apaugo" detalėmis, pradėjau daryti pagrindinių ratų ašis:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek

Re: Lietuviškas garvežys "TK-14". Padidintas iki 1:25. ADW M

StandartinėParašytas: 2019 Geg 05 (Sek) 12:35
Prunce
Keletas naujų detalių atsirado ir ant garvežio - bet nedaug...

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek

Re: Lietuviškas garvežys "TK-14". Padidintas iki 1:25. ADW M

StandartinėParašytas: 2019 Bir 08 (Šeš) 22:15
Prunce
Taigi, keletas dienų ligoninėje, išvykos į konkursus, mokslo metų pabaigos popierizmas ir nusistovėję karščiai visai nepadeda modeliavimui. Garvežys taip pat nežymiai pasistūmėjo į priekį:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek

Re: Lietuviškas garvežys "TK-14". Padidintas iki 1:25. ADW M

StandartinėParašytas: 2019 Lie 04 (Ket) 20:11
Prunce
Su garvežiu padirbėta, atrodo, nedaug, bet vien lingių klijavimas apie tris valamdas "suėdė" :D :D :D

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek

Re: Lietuviškas garvežys "TK-14". Padidintas iki 1:25. ADW M

StandartinėParašytas: 2019 Rgp 16 (Pen) 20:48
Prunce
Taigi, baigtas lingių ūkis ir kažkoks pavadėlis, kuris realybėje ne toks jau ir "pavadėlis" - apioe 2,25 m :D Labai keista, kad niekus neparodyti varžtų ilgiai - viską teko matuoti "pagal vietą".

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek