71'BRABHAM BT 34
Sveiki kolegos modeliuotojai,
Prasidėjus naujiems metams atėjo laikas ir naujiems modeliams Šiuo metu nusitaikiau į, mano manymu, paties įdomiausio laikotarpio formulės-1 modelius, tai 1970-1980m. Didžiojo prizo lenktynėse dalyvavę bolidai. Šiuo laikotarpiu buvo galima išvysti daug įvairių kėbulo dizaino sprendimų, pradėta eksperimentuoti su aerodinamika-priekyje ir gale atsiranda aptakai, pati kėbulo forma jau pradeda panašėti į šiuolaikinių bolidų formas. Konstruktoriai taip pat nevengė "pažaisti" su važiuoklėmis, kas domisi, turėtų prisiminti vieną itin neįprastą egzempliorių- Tyrrell P34 turėjusį 6 ratus. Trumpiau tariant 8-asis dešimtmetis buvo F-1 aukso amžiaus pradžia, kai lenktynininkai negailėdami savęs ir technikos stumdydavosi posūkiuose, o žiūrovai turėjo galimybę stebėti be galo įtemptas ir dramatiškas varžybas.
Pirmasis šio laikotarpio modelis, kurį bandysiu sulipdyti yra 1971 metų Brabham BT 34, kurį pilotavo dukart pasaulio čempionas britas Graham Hill. Komanda "Brabham" buvo įkurta 1960m, steigėjai- lenktyninkas Jack brabham ir konstruktorius Ron Tauranac. Komanda gyvavo iki 1992 m, kai tuometiniams savininkams buvo iškelta byla susijusi su sukčiavimu. Per tris dešimtmečius šios komandos pilotai iškovojo 4 pasaulio čempionų titulus, o konstruktorių įskaitoje buvo pasiektos dvi pergalės. Beje 1972-1988 metų laikotarpyje komandai vadovavo dabartinis visos Formulė-1 vadovu laikomas Bernie Ecclestone. Tiek trumpos istorijos, tad grįžkime prie aptariamo modelio. BT34 automobilio dizainą kūrė tuometinis komandos vadovas Ron Tauranac, konstrukcija buvo neįprasta ir buvo pakrikštyta "Krabo žnyplėmis", krabą turėjo vaizduoti plati automobilio nosis ir priešais priekinius ratus sumontuoti aušinimo radiatoriai.
Nors Brabham komanda tuo metu kamavo rimti finansiniai sunkumai, vis dėlto su šiuo automobiliu G. Hill sugėbėjo iškovoti savo paskutinę pergalę.
Taigi pirmiausia mano darbas prie modelio prasidėjo nuo kokpito gamybos, kol kas klijuojasi gana neblogai, bet vėliau, kai reikalai pasisuks prie variklio ir važiuoklės konstravimo, bus daug krapštymosi, nes vėlgi šioje vietoje brėžiniai padaryti ganėtinai detalūs ir turi gana daug smulkių dalių. Kol kas spėjau padaryti tiek :
Sėdu dirbti toliau