Paskutinės kelionės į Stokholmą metu nesusilaikiau neapsilankęs vienoje modelių parduotuvėje ir ta proga įsigijau, mano manymu, vieną iš gražiausių reaktyvinės aviacijos lėktuvų - SAAB JA-37 Viggen.
Šis lėktuvas dar visai nesenai buvo pagrindinis Švedijos KOP naikintuvas. Savo karjerą Viggen pradėjo, kaip pakeitimas A-32 Lansen atakos lėktuvams, tačiau su laiku, vėluojant naujų daugiafunkcinių naikintuvų JAS-39 Gripen programai, o J-35 Draken vis labiau senstant teko Viggen pritaikyti ir oro gynybos užduotims. Taip šalia atakos AJ-37, žvalgybinių SF ir SH-37 ir treniruočių SK-37 atsirado ir patobulintas JA-37, kurio pagrindinis uždavinys - priešo orlaivių naikinimas.
Viggen visų pirma išsiskiria savo aerodinamine schema, kurios dėka, viename iš šaltinių Viggen pavadintas "vieninteliu reaktyviniu koviniu biplanu". Šis teiginys grindžiamas faktu, kad kai kuriuose skrydžio režimuose priekinis sparnas kuria iki 1/3 visos lėktuvo keliamosios jėgos.
Kitas charakteringas bruožas - variklio reverso sistema, skirta užtikrinti galimybę naudoti lėktuvą nuo lauko aviabazių, kur pakilimo takams buvo naudojamos automobilių kelių atkarpos (tokio tipo parengtų bazių Švedija vienu metu turėjo ne mažiau nei 100). Beje ir pats variklis RM8/B priėmimo naudojimui metu buvo vienas galingiausių savo klasėje.
